Rainald Goetz: Pevnost DERNIÉRA
01.03.2015 Praha
Režisér Miroslav Bambušek se vrací do MeetFactory s českou premiérou textu německého lékaře, historika a spisovatele, některým známého z multimediálních projektů berlínské elektro-scény, Rainalda Goetze (1953). Tento literární provokatér se ve hře Pevnost (Festung, 1992), jazykově mimořádně vytříbeném a komplikovaném textu, obrací k významným momentům německých dějin, holocaustu, studentskému…
Adresa a kontaktní informace
Fotogalerie k článku
Režisér Miroslav Bambušek se vrací do MeetFactory s českou premiérou textu německého lékaře, historika a spisovatele, některým známého z multimediálních projektů berlínské elektro-scény, Rainalda Goetze (1953).
Tento literární provokatér se ve hře Pevnost (Festung, 1992), jazykově mimořádně vytříbeném a komplikovaném textu, obrací k významným momentům německých dějin, holocaustu, studentskému hnutí šedesátých let i znovusjednocení Německa, aby na ně nahlédl pod kritickým, často nepokrytě nenávistným úhlem. Navazujíc mj. na principy Estetiky odporu Petera Weisse přivádí na scénu desítky postav z mediálního i světa, světa politiky i kultury: Madonna, Malý hajzlík, Bezdomovec, Beate Klarsfeld, Wittgenstein a kunda Evy Braunové. Spojeni jako atomy. Mimořádnou pevností.
"Pokud by tím, čím byl, nejen byl, ale pokud by na to musel ještě hledět, byl by se sám roztavil a navždy se rozplynul, jako onen strašlivý blesk, který ho ze vdálenosti jen dobře padesáti let oslepil a tak strašlivě ho vrhl do sebe sama. Navždy? Kdo to může vědět. Od té doby ještě ani neuplynulo padesát let, a přeci čas stále plyne, aniž by mohl vidět to, co se událo, pryč od toho a zase zpět, protože stále ještě i nyní je tím, čím byl tehdy. A viděl jsem, jak se tento ze všech nejstarší staršina, který nakonec musel zažít přeci všechno, co se kdy stalo, přesto a tedy přese všechno trvale znovu vždy přihnal jako úplně nový čas, jako současnost. Ale odkud? Odkud!”
Komunikační tábor Ústavu pro studium památných míst.
Režie: Miroslav Bambušek / scéna a kostýmy: Jana Preková / hudba: Petr Krušelnický / dramaturgie: Matěj Samec / produkce: Dominika Andrašková / překlad: Martina Černá
Hrají: Milan Stehlík, Tomáš Bambušek, Dora Bouzková nebo Halka Třešňáková, Jiří Černý, Petr Čtvrtníček, Richard Němec a Jan Lepšík.
Líbí se vám tento článek a rádi byste, aby se v rubrice Kalendář akcí zobrazoval mezi prvními?
Pošlete SMS zprávu ve tvaru ATLASCESKA 90577 na telefonní číslo 9033350 a článek tak nikdo nepřehlédne!
Cena SMS zprávy je 50 Kč včetně DPH. Službu technicky zajišťuje Airtoy a.s. Reklamace plateb na reklamace@airtoy.cz nebo lince 602 777 555, 9 - 17 hodin, Po-Pá, www.platmobilem.cz. Kontakt na provozovatele: redakce@atlasceska.cz
Další akce v okolí
Herní hudba v Rudolfinu: GAMES s Fi…
27.04.2024 - 27.04.2024
Dvořákova síň
Čtvrté pokračování koncertu herní hudby GAMES (27. 4.) přinese jak hudbu z hitů českého videoherního průmyslu Mafia a…
Malý princ 2024 - Praha
17.05.2024 - 17.05.2024
Divadlo Hybernia
Literárně – hudební představení na motivy alegorického příběhu Malý princ Antoina de Saint-Exupéry
Barokní podvečery - Apollón & Dioný…
21.05.2024 - 21.05.2024
Tereziánský sál
Triové sonáty A. Corelliho a G. F. Händela & flétnový koncert A. Scarlattiho
2. Středověké slavnosti na Hradčane…
25.05.2024 - 25.05.2024
park Maxe van der Stoela
Udatní rytíři království českého se utkají ve velkolepých turnajích, neúprosných soubojích a šarvátkách na posvátném…